No és tan simple, abandonar centenars d’anys de tradició alimentaria. Einstein deia: “És més fàcil desarticular un àtom que un hàbit”. No obstant això, és important tenir present els avantatges de tornar a adoptar una alimentació viva, vegana. Fem una ollada de més a prop als beneficis que pot portar-nos adoptar una Alimentació Viva:

1. Súper Salut. El conegut filòsof Voltaire, tenia una frase que deia: “L’art de la medicina consisteix a entretenir al pacient, mentre la naturalesa guareix la seva malaltia”.

Però perquè naturalesa pugui accionar la cura, ha de ser ajudada pels nutrients correctes. Moltes persones ja s’han guarit a si mateixes (fins i tot de malalties com a càncer, HVI, diabetis, leucèmia, etc.), adoptant l’alimentació viva, netejant els seus cossos i nodrint-los adequadament. És molt comú en una dieta 95-100% crua, ser guarit de malalties suposadament incurables i mai més necessitar medicaments. El sistema immunològic és altament beneficiat amb aquest tipus d’alimentació

Hem acceptat definir la salut com “l’absència de malaltia” no obstant això, no tenim idea encara del potencial de salut que pot aconseguir-se adoptant Alimentació viva. Molts l’adopten encara estant “saludables” o per prevenir malalties degeneratives. Per a la seva sorpresa es troben amb alguna cosa que descriuen com a “súper salut”.

Aquestes persones necessiten dormir menys de 8 hores i més encara, salten del llit plenes d’energia sense desitjos de cafè o uns altres estimulants. Excessos de greixos, desapareixen sense necessitat de passar “privacions”. El desig de menjar de més s’elimina, així com el control natural de l’apetit és restableix.

Les dones es veuen lliures dels dolors de la menstruació, i per a moltes els seus períodes desapareixen (ja que són una via de desintoxicació). El treball de part es fa molt menys dolorós i més ràpid i natural. I les dones que s’alimenten amb alimentació viva durant molts anys, en passar per la menopausa no presenten símptomes d’estar travessant-la.

Les temperatures extremes se senten molt menys. Les olors corporals són agradables. La pell es torna més suau i tersa. El cabell creix brillant i fort. Moltes altres molèsties també desapareixen (peu d’atleta, acne, al·lèrgies, refredats, grips, herpes, etc.) Les persones se senten més dinàmiques, radiants, carismàtiques i confiades. Hi ha un sentiment de lucidesa, ja que menys energia es necessita per a la digestió, i el temps de la mateixa es veu reduït.

Els atletes que comencen amb alimentació viva, experimenten que el seu rendiment millora.
El Dr. Douglas Graham és un gran investigador d’atletes nodrits amb aquest tipus d’alimentació. Des del moment que totes les nostres cèl·lules es renoven aproximadament cada dos anys, després de dos anys en alimentació viva, serem una persona totalment nova, aquesta serà la primera vegada que el nostre cos pugui ser reconstruït veritablement.

Moltes persones solen pensar: “Oh, però de tota manera, haig de morir-me d’alguna cosa”. Això denota un sentiment de resignació i una falta de responsabilitat envers nosaltres mateixos. Encara que estiguem contents amb el nostre actual estat de salut, considerem l’alimentació viva com una manera de prevenir futures malalties i aconseguir una vida longeva i feliç.

2. Habilitat mental i salut mental. El concepte “som el que mengem”, s’aplica no només a la salut física sinó també a la ment. L’alimentació influencia les idees, percepcions i fins als somnis.

Portar una alimentació viva, aconsegueix fer desaparèixer la “boira del cervell”, torna la ment més aguda i incrementa la competitivitat en el treball. La concentració augmenta, s’està més alerta. Una persona que s’alimenta així no té son després de menjar. Viktoras Kulvinskas, conegut mestre d’alimentació viva, diu: “quan un menja un menjar pesat, la seva energia va des del cervell a l’estómac”. La digestió d’aliments cuits i processats consumeix una gran quantitat d’energia.

El cos net d’una persona que segueix una alimentació viva, contribueix a una ment més pura. El Dr. Howell, qui va estudiar la importància dels enzims per a la salut, va trobar que existeix una connexió entre una deficiència enzimàtica en l’alimentació, típica de l’alimentació cuita i processada, i una disminució en la grandària i pes del cervell. Ell també va estudiar que el cervell es torna menor davant la influència de l’obesitat.

A mesura que s’incrementi la quantitat d’aliments vius en la dieta, es notarà un increment en els pensaments positius. Això es deu en part, al fet que el cos està sent nodrit adequadament, i al fet que l’energia prèviament utilitzada per a la digestió, ara està sent utilitzada per alliberar al cos de toxines.

Adoptant l’alimentació viva, les persones es tornen més obertes de ment. Això es deu al fet que el cervell està més clar. A més, acceptar modificar els hàbits nutricionals, portarà després a qüestionar-se si no hi haurà també altres hàbits (socials, culturals, familiars, etc.) que cal revisar-los. Quant als nens, es comporten molt millor a l’escola, la hiperactivitat cessa i el cervell en ser nodrit amb aliments rics en omega 3 (com les llavors de lli), es pot concentrar molt millor. Problemes com a paranoia, depressió, esquizofrènia desapareixen.

3. Pèrdua de pes i bellesa. L’alimentació viva promou la bellesa. Per començar s’aconsegueix i manté el pes ideal amb molt menys esforç que en una dieta cuita i sense passar gana. Les persones obeses perden ràpidament pes encara tot menjant alvocats, fruita seca, olives i “gelats vius”. Els greixos crus (dels alvocats, olives, nous, llavors, cocos, etc.) de fet són necessàries per mantenir una pell, cabell, glàndules i cervell saludables. Elles són riques en àcids grassos essencials com l’àcid linoleic, el qual es desnaturalitza en ser escalfat. Mentre que els greixos cuinats s’acumulen en el cos i es tornen fatals per a la salut. Els midons cuits també són extremadament greixosos.

A més, la cel·lulitis, que es creu conseqüència dels de greixos escalfats, gradualment desapareixen amb el consum de suc de taronja o aranja espremuda. En alimentació viva, l’eliminació dels residus cel·lulars i l’increment del drenatge limfàtic ajuda a remoure la cel·lulitis.

Mentre el cos es renova de cèl·lules velles amb cèl·lules saludables a través de l’adequada nutrició que solament l’alimentació viva proveeix, el cabell creix més ràpidament, més brillant i sedós. És conegut el cas de la Dra. Ann Wigmore qui fins i tot, va aconseguir revertir els cabells blancs del seu cabell.

La pell es tornarà summament suau i brillosa. Les teves ungles seran més fortes. Les línies facials s’atenuaran i fins i tot poden desaparèixer. El to muscular serà més fort. Els ulls brillaran i et veuràs molt més jove. L’alimentació crua, viva, l’aigua pura, el bon descans, la llum del sol, les relacions saludables, l’exercici, l’aire fresc, el dejuni i l’abstinència de drogues, medicaments, vacunes i altres tòxics són els requeriments primaris per mantenir-nos joves, bells i saludables.

4. L’equilibri emocional. A través d’una alimentació viva, perdem l’impuls cap al conflicte i la guerra, ja que el nostre organisme com un tot, deixa d’estar en guerra i conflicte amb si mateix, les cèl·lules estan perfectament nodrides i en pau per tant, aquesta pau es trasllada a les nostres emocions també. La quantitat de químics, de menjar cuit i processat creen estrès al cervell i el cos. El menjar “mort”, desnaturalitzat, carregat de toxines, contamina la consciència.

Amb l’equilibri emocional provinent d’una alimentació viva, els canvis d’humor troben estabilitat. La ment s’asserena i tenim la capacitat per afrontar l’estrès del món. No es necessitaran antidepressius ni medicaments per a l’ansietat.

La ment acaba la seva “carrera”, et tornes més optimista (perquè portes llum dins teu en menjar aliments carregats amb energia solar), i entusiasta. Molts dels sentiments negatius que experimentem són producte del desequilibri físic, un signe que la química del cos està pertorbada i que estem plens de toxines.

5. Major energia. Les persones amb poca vitalitat física, tenen poca energia disponible.

L’alimentació proporciona energia per al moviment i matèria per a la construcció de l’organisme.
L’alimentació viva també es diu alimentació solar perquè conté l’energia del sol, la qual és absorbida per les nostres cèl·lules, tornant-la llum solar densificada. A major quantitat de llum absorbim i assimilem, disposarem de major energia vital.

6. Economia. L’alimentació viva permet estalviar diners, ja que compraràs menys aliments processats que han passat per molts nivells en la cadena productiva encarint el producte final. S’estalvia diners, en menjada escombraria, canviant-la per aliments simples. Inclús s’estalvia diners en la verduleria (després de menjar aliments vius un any o més), ja que a mesura que el cos es reconstrueix amb aliments vius, veuràs que necessites menjar menys. Considera que estaràs rebent major quantitat de nutrients a través de fruites i vegetals crus que bullits.

Així mateix, estalvies diners en productes d’higiene personal com a perfums, desodorants, etc. Usaràs menys sabó i detergent de roba perquè tindràs menys transpiració carregada de toxines.

Estalvies energia elèctrica, ja que toleraràs millor la calor i utilitzaràs menys l’aire condicionat. Preferiràs caminar més en lloc de conduir o prendre l’autobús pel qual estalviaràs diners en gasolina. Estalviaràs en gas, ja que no utilitzaràs forn.

Estalviaràs diners en medicaments, visites al metge i serveis de salut. Et sentiràs en complet control de la teva salut i no tindràs més por de ser “víctima de la malaltia”. Et tornaràs menys interessat en entreteniments massius i preferiràs activitats més simples i econòmiques.

7. Plaer. Potser és difícil imaginar-ho ara, però després d’un temps menjant alimentació viva, els aliments tindran un sabor molt més agradable. Sentiràs molt més plaer menjant més simple.

El menjar cuit perd tant sabor que ha de ser condimentant en gran quantitat, fins i tot moltes vegades utilitzant additius químics com el glutamat monosòdic (MSG), que és un additiu que realça els sabors, generalment ocult en gran quantitat de menjar processat.

Fins i tot el menjar cuit ha de ser millorada amb sal, sucre i condiments poc saludables (quètxup, maionesa). Una vegada que el cos es desintoxica ja no necessitaràs aquests sabors. El plaer quan es menja alimentació viva augmenta però l’aspecte addictiu desapareix

8. Ecologia. En l’alimentació viva hi ha molta menys escombraries i de fet pràcticament tot es reutilitza o s’utilitza com a abonament orgànic. L’alimentació viva a més ajuda a la regeneració del sòl ja que el monocultiu actual porta a l’erosió dels nutrients del sòl, tornant-ho deserts estèrils. L’Alimentació viva promou la plantació d’arbres ja que aquests mineralitzant la terra.

A més el desaprofitament d’aigua utilitzada en la cria de bestiar és enorme pel que si més persones adopten l’alimentació viva, el consum d’aigua serà menor. A més les persones que adopten una alimentació viva, necessiten prendre menys quantitat d’aigua, ja que les fruites i verdures crues els proveeixen d’aigua estructurada. En una alimentació cuita el cos necessita molta més aigua per suspendre els patògens i eliminar-los del cos i per produir més sucs gàstrics per digerir el menjar cuit.

Si utilitzem els nostres recursos per produir fruites, verdures, llavors i fruita seca orgànica, més quantitat de gent podrà ser alimentada. La producció de bestiar requereix la utilització de més quantitat de terreny que la producció agrícola.

A més en nodrir-nos amb aliments vius ens sentim molt més propers a la Mare Terra i a tota la seva creació i més conscientment ens esforcem per evitar la pol·lució. És simple, si busquem evitar contaminar-nos per dins, inevitablement voldrem la descontaminació per fora.

9. Temps lliure. Mai més haurem de passar un temps preciós netejant andròmines i olles brutes, plenes d’olis i materials enganxosos (cal destacar que així com queden les andròmines, igual queda el nostre cos per dins). Mai més haurem de passar hores netejant un forn greixós. Rentar els utensilis utilitzats en alimentació viva és simple.

Durant els primers sis o dotze mesos d’experimentar l’alimentació viva, potser porta una mica de temps preparar determinades receptes especials, però després d’un any o més estaràs content d’alimentar-te de manera simple. A més necessitaràs menys hores de somni pel qual tindràs més temps lliure.

10. Longevitat. Dels milions d’espècies vives, només els humans cuinen els seus aliments. A excepció dels animals domèstics o del zoològic que són alimentats amb aliments cuits i acaben desenvolupant les mateixes malalties que els humans que s’alimenten de la mateixa manera.

Només els humans deliberadament escalfen els seus aliments i només els humans viuen molt menys del que deurien. Naturalment, un animal en un ambient sense pol·lució viu set vegades més passada la seva edat de maduració. Els humans adquirim la nostra maduració física als 18-20 anys, hauríem de poder viure almenys 140 anys, plens de vigor i salut. Amb alimentació viva agregaràs més anys a la teva vida.

Per tant, no perdis el teu menjar, els teus diners, a tu mateix i al planeta cuinant el que menges. Les fruites, vegetals i nous, íntegrament, frescs, orgànics i crus, estan proveïts amb vida i tenen l’habilitat de transmetre’ns-la directament.

Traducció de l’article aparegut en: http://www.alimentacion-sana.com.ar